tisdag 9 februari 2010

Besviken

Varje tisdagskväll åker jag till en gård som har islandshästar. Ofta kan jag tänka att jag inte hinner eller att det är för kallt/varmt/blött väder. Jag övervinner ju alltid motståndet eftersom jag vet att det är helt bortblåst när jag kliver in genom stalldörren. Hästarna är fina och välskötta och det är fantastisk att få borsta, pyssla och fixa innan lektionen börjar. Jag kommer alltid i god tid för att kunna njuta lite extra och ha gott om tid för att få utrustningen på rätt plats.
Oftast åker jag hem efter jobbet och byter om, men idag hade jag ett sent möte som gjorde att jag bytte om på jobbet istället. E konstaterade då belåtet att hon skulle få se mig i en tjusig ridmundering och målade upp en bild av blanka stövlar, vita ridbyxor och kavaj! Möjligen är väl även en och annan islandshäsryttare iklädd denna elegans vid tävlingsdags, definitivt inte en vanlig kall februaritisdag. Min outfit kan sammanfattas som rejäl och praktisk; underställ, fleece-tröja, väl använd jacka, ridbyxor för vinterbruk och grova kängor. E konstaterade lakoniskt att tröjan var ju iallafall röd.

Inga kommentarer: