onsdag 3 februari 2010

Långkalsonger

Det är rätt många som bloggar om kläder och mode, men jag tror faktiskt inte att att jag har läst så himla mycket om det synnerligen osexiga plagget som värmer nederdelen av kroppen. Denna vinter har ju behovet varit extra stort. Jag har inte köpt några nya denna säsong, men däremot fått frekevent användning för de jag redan har:
2 par i bomull från Björn Borg. Faktiskt inte särskilt användbara, bomull är inte ett bra material i dessa sammanhang.
1 par i siden. Jättebra på jobbet, värmer lagom och tar inte större plats än ett par nylonstrumpor.
1 par i Merinoull. Kalsongernas Rolls Royce! Varma utan att stickas, ovärdeliga på promenaden eller under ridbyxorna så här års.
2 par superunderställskalsonger i funktionsmaterial. Jättebra vid svettiga aktiviteter som fjällvandring och skidåkning.
Jag tror jag skippar bilden i detta inslag, alla vet väl hur ett par långkallingar ser ut?

1 kommentar:

Söderbönan sa...

Nej, jag får inte riktigt bilden klar för mig. Hur ser de ut?