onsdag 24 februari 2010

Ledigt

Ledig onsdag. Brukar ibland busa till det och ta en vanligt sketen vardag ledigt utan att ha några planer. Har ni inte provat kan det rekommenderas. Vaknade som vanligt, men istället för att kliva upp läste jag några tidningar som hade blivit liggande på nattduksbordet. Vid 9-snåret steg jag upp och dukade en fikabricka som jag tog med mig till TV-soffan. Dottern kom tassande och vi åt frukost tillsammans, därefter blev det en  långpromenad i solskenet. När jag fyllde år nyligen fick jag en sminkkurs av Å, och idag hade hon beställt tid för oss tillsammans på Make Up Store. Vi blev jättesnygga och en del nya grejor inhandlades som jag innan inte hade en aning om att man skulle kunna tänkas behöva... Visste ni t.ex. att lila ögonskugga är jättesnyggt till gröna ögon eller att man ska måla ögonbrynen baklänges med sidan på pennan först, innan man fyller i dem på vanligt sätt? Dagen avslutades med middag och en liten shoppingtur.

1 kommentar:

HENKE sa...

låter gött rockmamma!