måndag 19 april 2010

Cykelpremiär

Cykel till jobbet idag. Premiär för säsongen. Det är alltid en sån härligt frihetskänsla och jag brukar tänka på att jag är priviligierad som har när till jobbet och kan cykla dit på en kvart. Jag är däremot inte riktigt nöjd med underlaget, flera gångvägar har massor med grus kvar efter vintern. Smala cykeldäck och rullande grus är ingen bra kombination det har jag smärtsam erfarit för några år sedan då jag dråsade i backen. Jag måste ju samtidigt erkänna att jag inte äger någon cykelhjälm. Det finns ju säkert någon överbliven på vinden som jag skulle kunna använda, men chansen att jag faktiskt har den på mig måse ju öka om jag köper en ny cool? Vilken är snyggast?

2 kommentarer:

Söderbönan sa...

Finns det ingen med cowboyhatt så tycker jag du ska strunta i cykelhjälm och sätta på dig ridhjälm, för en sån har du väl?

RockMamma sa...

Sant, och jag är ju redan till åtlöje med min tantcykel bland alla racerhojar på parkeringen så en ridhjälm kan väl inte spela så stor roll :-)