tisdag 6 april 2010

Väder

Oj vad många som har förfasat sig över gårdagens snöande, man skulle kunna tro att jordens undergång är nära och att det bara är att gå och hänga sig som återstår för att undvika total depression.
Nu är det ju så att en av de få saker man kan vara ganska säker på är att det blir väder av något slag och om det nu inte skulle bli enligt önskemål så är det inte mycket man kan göra för att ändra på det.  Det man kan ändra på är dock sin inställning. Uttrycket att det inte finns dåligt väder utan bara dåliga kläder låter ju lite väl klämkäckt, men det ligger en hel del i det. När man tänker efter så är många minnen förknippade med väder och det blev speciellt för att vädret var speciellt.
Jag åkte skolbuss till och från skolan som barn, men när det hade snöat för mycket kom pappa med traktorn och hämtade.
1990 då jag väntade min dotter kunde man gå i shorts ("tält" för min del, men barbent) till Valborgselden.
Sommaren 2000 när vi var på Gotland och det regnade 78 mm på en dag! Så mycket regnar det normalt inte på en hel Gotlandssommar. Ungarna sprang omkring i baddräkt på stugtomten :-)
Dottern tog studenten 2009, då var det 6 grader och lätt regn. Plastskyddet till skylten kom väl till pass.
Regnade en hel del på Islandshäst SM förra året, men gubben och jag satt på läktaren under stort paraply iklädda regnställ och hade det ganska mysigt.

Inga kommentarer: