måndag 6 september 2010

Storhandla

Vad tycker ni om att storhandla vs. handla varje dag? Jag har alltid varit förespråkare för att handla en gång i veckan och bunkra rejält. Man spar tid och pengar har jag tänkt. Det var förmodligen sant då hushållet bestod av ett antal barn i varierande ålder, men nu när de flesta är utflugna känns det som att det kanske är så att en hel del som inhandlas faktiskt inte går åt. Ska man tro Marit Paulsen så är det ju det största miljöhotet; att vi slänger bort alldeles för mycket mat. Sonen var banan-beroende under en period i tonåren.  Sonen blev utbytesstudent i USA, men RockMamma fortsatte att köpa 2 kg bananer varje vecka. Det tog ett tag att ställa om sig, men går liksom i trans i mataffären och plockar ner basinköpen som industriarbetare vid ett löpande band.
Jag får nog tänka lite och tänka om...Handla en gång i veckan håller jag fast vid, men anpassa inköpen så att jag slipper kasta bort mat.

Inga kommentarer: