lördag 1 januari 2011

Avbrott

Jag förstår att reklam är en förutsättning för finansiering av TV är avgiftsfri för mig som är konsument. Jag kan tom tycka att det är helt ok mellan programmen eller i redan snuttifierade inslagsprogram , men mitt i en film???? En film har ju förhoppningsvis ett budskap, en handling, en intrig. Den är kanske fängslande, engagerande, romantisk eller spännande. Någon har tänkt ut en historia som berättas från början till slut och har noga övervägt vad som ska finnas med och vad som ska klippas bort. Har denna någon föreställt sig att dennes tanke kan bli avbruten av budskap om monsterrea, kaffe, rakblad eller ytterligare en story om vad som händer på ICA?  Eller varför inte en hel nyhetssänding?
Eftersom jag vet att jag blir galen på avbrotten väljer jag bort film som visas med insprängda reklamavbrott. Hur gör alla som står ut med avbrotten och hur står filmmakarna ut med att få sina verk upphackade i småbitar och blandade med vad som helst?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi spelar in på hårdisken och börjar titta efter lagom lång tid beroende på om de lagt in nyheter roller "bara" reklaminslag. Skulle inte falla mig in att pina mig igenom all reklam. Livet är för kort för det!
//CH