söndag 30 januari 2011

Söndagsångest

På fredagar när jag går hem från jobbet så är jag nästan alltid lite frustrerad över allt som jag inte hann med under veckan. Jag packar ned datorn i väskan och tänker att jag löser det i helgen. Sen går jag hem och tänker oftast inte mer på det förrän det blir söndag kväll och man förbereder sig för en ny vecka. Då blir man påmind om förra veckans tillkortakommanden och det skapar en lite lätt ångest, fast oftast inte värre än att den går att ignorera och datorn förblir oanvänd hela helgen. Undrar varför det går att lura sig själv var och varannan fredag? Kanske är någon slagt skyddsmekanism för att man inte ska blir kvar på jobbet hela helgen :-)
Denna vecka var dock ett undantag. Det tänkta helgjobbet blev faktiskt gjort redan före 10 på söndagsförmiddagen och sen kunde vi njuta av den sedvanliga långpromenaden i härligt väder.

Skrinnare vid Riddersvik

1 kommentar:

BEAUTY SECRETS Tävling pågår! sa...

Älskar att ta långa promenader!!:)

Kika gärna in hos mig, har en tävling om Marc Jacobs-parfym just nu!

http://beautyandsecrets.blogg.se/2011/january/tavling-vinn-marc-jacobs-lola-parfym.html

Kram & ha en trevlig dag!<3