måndag 28 mars 2011

Utsikt

Jag promenerar ganska ofta till jobbet. Det tar ungefär 40 minuter. Under tiden jag går funderar jag på allehanda ting i vardagen, lägger upp taktiken inför ett möte eller funderar på vad jag ska laga till middag. Ganska ofta lyssnar jag på radio också, men ibland är det skönt att ta in ljuden från naturen och istället njuta av talgoxens cykelpumpssång eller den mer skönsjungande koltrasten.
Appropå "ta in", jag har kommit på att jag har en ovana att gå och titta på mina egna fötter istället för att lyfta blicken och kolla vad som händer runt omkring. Blev återigen påmind om detta faktum nu i helgen när gympa"fröken" på Friskis talade sig varm för att man skulle lyfta blicken och skjuta fram bröstkorgen. Det är bra för hållningen, axlar och rygg och så ser man ju lite mer vaken ut. Får ta och tänka på det.

Vem vill titta på detta i 40 minuter...

...när man kan se det här istället?

Inga kommentarer: