torsdag 14 april 2011

Gröt

Min vanligaste frukost består av en tallrik gröt kokt på Axas fiberhavregryn. Till det serveras kanel, honung och mjölk. Toppar med en frukt.
Igår träffade jag L som vanligtvis bor i USA. Hon brukar ha med sig lite roliga saker på sina Sverigebesök. Denna gång fick jag en påse Oatmeal med chokladbitar i. Provade imorse till frukost. Det låter ju helknasigt med choklad i gröten men det var faktiskt mot förmodan helt ätligt :-)
Jag hade ju dock inte tillgång till den stora förpackningen och kan inte granska innehållsförteckningen, vilket kanske var  tur. Man kan ju undra varför det säljs i portionsförpackningar? Känns ju inte som någon större utmaning att ta ett mått i en stor påse. Man måste ju ändå mäta upp vattenmängden.

2 kommentarer:

Åsa sa...

oooh finns det med choklad i? jag är det där nästan varje morgon fast utan chokladen då :(

RockMamma sa...

Choklad på helgen och utan på vardagarna?