torsdag 28 juli 2011

Avregistrera

Har varit uppkopplad hemmavid sen 1996. Ja inte oavbrutet förstås. När jag tänker efter har det varit en hel del irriterande avbrott under åren och i början använde man ju ett modem som gjorde att telefonlinjen blev blockerad för samtal. Varje kväll kollade jag mejlen. Det blev poppis med nyhetsbrev och allehanda utskick man kunde prenumerera på. Vad sägs t.ex. om "Dagens muffins"?
Senaste tiden har jag dock konstaterat att jag får en hel del mejl med information som jag iofs någon gång beställt men numera är måttligt intresserad av eller kanske aldrig har varit. Delete-knappen har används flitigt vid scanning av den privata inkorgen. Nu har jag istället böjrat leta upp funktionen avregistrera som de flesta avsändare har placerat i finstilt längst ner i utskicken.

Inga kommentarer: