torsdag 6 december 2012

Vågar inte fråga

Nästan varje morgon ser jag en gammal kvinna sitta utanför tågstationen där jag kliver av. Hon sitter på den kalla stenläggningen med en pappmugg framför sig och ser vädjande på de som passerar. Hon säger ingenting.
Jag skulle så gärna vilja höra hennes historia, varför sitter hon där och tigger pengar? Vilken väg har tagit henne dit? Har hon några anhöriga?
Jag är inte säker på att jag talar något språk som hon kan förstå, men det spelar ingen roll för jag vågar ändå inte fråga.
Jag är en duktigt skattebetalare och i brist på mod önskar jag av hela mitt hjärta att detta bidrar till ett bättre liv för henne också.
Jag beundrar alla ni som satsar tid och energi i på att hjälpa andra . Vi andra kan ändå göra en insats genom att bidra med pengar.
http://stadsmissionen.se/

Inga kommentarer: