onsdag 13 mars 2013

Digital tidning

Har nyligen gått över till digital prenumeration på min morgontidning. Det var efter en lång tids tvekan och jag var ganska skeptisk till en början. Nu är jag helt tillvand och öppnar inte papperstidningen som fortfarande kommer på helgerna.
Med läsplattan på sängbordet finns morgontidningen tillgänglig direkt när jag vaknar utan att jag behöver gå ur sängen. Eftersom jag bor på en skafttomt är det ganska långt till brevlådan, så här vintertid saknar jag inte den lilla morgonpromenaden alls faktiskt.

Jag har tänkt att det är miljövänligt också med digital prenumeration och så är tidningen tillgänglig från vilken dator som helst med internetuppkoppling. Finns det då ingen baksida på medaljen? Jag har funderat på att det kommer att försvinna en del arbetstillfällen. Vad ska tidningsbudet och tryckaren jobba med i framtiden?

Inga kommentarer: