lördag 23 mars 2013

Suger Crunch

Jag älskar choklad och glass och äter det gärna i lagom mängd vid utvalda tillfällen. Helt uppenbart är det proppfullt med socker och fett men det vet ju alla liksom. Mer förvånande är det ju då att de numera så populära måltidsersättningarna är helt ofattbart sockerstinna. Antal kalorier marknadsförs tydligt på förpackningens framsida, medan innehållsförteckningen gömmer sig med liten text på baksidan. Exempel; Allévo måltidsbar: 28% socker och Itrims motsvarighet: 23% socker....
Min personliga uppfattning är dessutom att de smakar fruktansvärt illa. Har provat vid ett enda tillfälle och gör aldrig om det, var lätt illamående resten av eftermiddagen.
Den här typen av produkter vänder sig till personer som vill minska i vikt och vad jag förstår så är det inte helt ovanligt att sockerberoende och övervikt går hand i hand. Hur kan då företag med hälsoprofil marknadsföra dessa produkter? Målet måste väl ändå vara att man ska lära sig att äta riktig mat och inte överleva på industritillverkade ersättningprodukter resten av livet?


Meal Bar Chocolate Crisp

Inga kommentarer: