måndag 18 mars 2013

Träningschock

Brukar gå på bas-pass på Friskis&Svettis i Järfälla. Mitt favo-pass på lördagar som jag frekventerat i över 10 år är nedlagt så nu surfar jag runt lite planlöst på kvällstid och provar lite olika. Måndags-bas har jag iallafall varit på tidigare. Det är ju lite lättare om det inte är första gången, man känner igen musiken och kan ta ut rörelserna bättre. Trodde jag. Ordinarie ledare var sjuk och man har kastat in en medel-ledare. Hon försökte nog anpassa sig lite, men pulsen i musiken är ju svårt att ändra på. Allt gick ju lite fortare och styrkeövningarna var ganska mycket tyngre, men jag kämpar på och anpassar lite som jag är van så mina onda överaarmar och vänster knä hänger med. Varför hamnar man vid ett sånt tillfälle bredvid en solariebrun, vältränad blondin iklädd välsittande träningskläder och som naturligtvis gör allting rätt och perfekt på en gång? Själv känner jag mig blek  och benen är nog lite håriga och så är det ju problem med kordinationen som vanlig. Min nya träningstop från H&M var iallfall snyggast färg på även om storleken var lite tilltagen för att inte strama över magvolangerna. Kan verkligen rekommendera att köpa träningskläder på H&M.

Inga kommentarer: